Etika

Etika
Etika i politika

subota, 27. prosinca 2014.

Prodaja magle i chemitraila: osvrt na programe predsjedničkih kandidata


Završena je nikad kraća predsjednička kampanja, super da nije dulje trajalo. Sebi sam dopustio gledanje samo jedne TV debate, one na HTV-u. I drago mi je da nisam gledao ranije debate, bilo bi to čisto nepotrebno. Uzgred, HTV je organizirao to dosta solidno, osim što su me jako ubijala u pojam Danijelina da/ne pitanja, gdje se prema kandidatima odnosila kao prema natjecateljima u Najslabijoj karici. Očito je, inače vrsna voditeljica, promašila emisiju. Ovdje samo želim ukazati na one momente gdje predsjednički kandidati iznose teze koje jednostavno ne drže vodu. Imam za svakog od njih ponešto, slobodno me lupite po nosu ako sam pristran. Idem redom kako su oni stajali u ovoj debati.

Kolindina vlada nacionalnog jedinstva i prijevremeni izbori
Kolinda rješenje krize vidi u vladi nacionalnog jedinstva, toj prilično čudnoj umotvorini ranih devedesetih. Ako ta vlada ne bi bila osnovana, Kolinda bi raspisala prijevremene izbore.
Prvo u čemu Kolinda formalno griješi jest samo inzistiranje da se SDP-u sada u obnašanju vlasti pridruži HDZ. Čemu, kad SDP ima potrebnu većinu u Saboru i nema tehničke potrebe za koalicijom? Vjerojatno misli da će se kapacitet Milanovića i Grčića enormno povećati kad im se pridruže lumeni poput Tome i Vase. Uz to, bilo bi to nepošteno i prema biračima. Nemam ništa protiv da se npr. na sljedećim izborima pojavi koalicija SDP-HDZ. Da na plakatima vidimo Zokija i Tomu kako se grle i zaljubljeno govore: Zajedno u ratu, zajedno u miru; Crno i crveno - kombinacija snova. Itd. I ako ljudi budu glasali za takvu koaliciju, neka im je. Ali na prošlim izborima glasači HDZ-a glasali su za HDZ, a ne za HDZ i SDP. I glasači SDP-a glasali su za SDP, a ne za SDP i HDZ. Ovako varati birače pred kraj mandata potpuno je nedopustivo.
I čemu prijevremeni izbori? Da nam dođu Tomo i Vaso i to sve riješe? Ili da Zokiju damo još jednu priliku? I ne samo to - predsjednik države ne može sazvati prijevremene izbore po svom nahođenju. Vlada ima stabilnu većinu, svidjelo se to nama ili ne. Ako te većine nestane, onda se ide u izbore. Dodajem i jednu jaku moralnu poduku - ne želim da se ovaj narod navikne na ideju kako se može jedne nedjelje (na izborima) masovno zezati, a onda tu grešku popraviti već nakon godinu-dvije. Ne može. Izabrali ste, sada trpite četiri godine, nisam vam ih ja doveo na vlast.

Ivo i Druga republika
Ivo vidi svoju ulogu u donošenju novog Ustava. Neke od stvari - sasvim točno zamjećuje - neće se ni moći drugačije riješiti. Recimo, stvarno ne možete ukinuti županije ako se one ne izbace iz Ustava (da, mi smo bili dovoljno glupi da ih tamo ubacimo). No, treba li nama uistinu novi Ustav i takozvana Druga republika? Čisto sumnjam. Posebno kad mi to kaže netko tko je već imao pet godina fore da mijenja Ustav, i to u koaliciji s jakom strankom koja ga je podržala. A ako ta jaka stranka ne bude htjela promjenu Ustava (nisu je htjeli, to je fakat), ništa od cijele promjene. I što god bilo na sljedećim izborima, morat će se i SDP i HDZ složiti o promjenama. A to onda, u našoj divnoj tradiciji, podrazumijeva i političku trgovinu. Hoćemo li stvarno izbaciti županije iz Ustava? SDP to ne bi htio, HDZ to ne bih htio. To hoće samo ORaH i neke manje stranke, koje će teško dobiti apsolutnu većinu u Saboru. I što će onda raditi Ivo, kad mu propadne projekt koji ionako nema niti šanse niti realne potrebe?

Milanova ideja: promijenite Ivu, promijenili ste sve
Da, otprilike tako istupa vidoviti Milan, čovjek koji je u debati čak ustvrdio da je vidio kako izlazi duša iz umirućeg čovjeka. On je shvatio kako je sav problem našeg društva u tome što je na vlasti Ivo Josipović. Nema Ive, nema problema. Dobro, sad malo karikiram, ali Milan se najviše bavio Ivom. Pojma nemam što bi on stvarno htio napraviti. Osim što bi narod nazivao "Moj narode", kao da je on Hajle Selasije ili barem Marko Perković Thompson. Problem ljevice riješit će se dovođenjem desnice na vlast, a problem desnice riješit će se s još više desnice. Ispravite me ako sam nešto pogrešno razumio, ali ja ništa drugo nisam ni čuo u toj debati. Bude li me mučio želudac, ja neću ići kod Milana, čak iako je on stručnjak u toj oblasti. Jer bi on mogao na pregledu vidjeti da mi je duša u nosu. I reći mi: "E, moj pacijentu."

Viliborovi chemitraili namjesto magle
O mladiću sam pisao već cijeli blog. A u ovoj se emisiji dečko još više iskazao. On bi, veli, prvo osnovao predsjednički Savjet, neko misteriozno tijelo gdje bi se vjerojatno ustoličili likovi poput Pernara i sličnih. Onda bi taj Savjet, poput nekog Vrhovnog štaba, mijenjao sve funkcionare. Ništa čudno za dečka koji reče da mu se od Putina, Merkel i Obame najviše sviđa onaj prvi (iako je, reče, njegov pravi miljenik Gandhi). Dužničko ropstvo stotina tisuća Hrvata riješio bi tako što bismo tiskanjem novca sada svi zajedno bili u dužničkom ropstvu. Iz EU i NATO-a ipak ne bi izišao, nego bismo mi tamo rekli bjelosvjetskim mangupima da se ne mogu oni tako zezati s nama. Od Linića bi uzeo natrag četiri milijarde (ne reče čega) s njegovog računa. INU bi oduzeo Todoriću i ekipi. Lova je tu, ljudi moji, samo je trebate uzeti, a što ne uzmete - trebate tiskati. Na ovakvo izmotavanje s pitanjima ekonomije nisu bili spremni ni oni najzadrtiji Titovi komunisti. Ovaj put nije spominjao chemitraile, ali ih je očito prodavao, kao autohtoni hrvatski proizvod. Uz to je obradovao građane Argentine spoznajom da oni više nisu u krizi. Tamo je sada super, vjerujte Sinčiću na riječ. Ja se samo mogu diviti dečku koliko je spreman lupetati, na njegovom bi se mjestu već i Sacha Baron Cohen zacrvenjeo.

Zaključak
Ljudi, na ovim izborima imate mogućnost birati između Kolindine, Ivine i Milanove magle i Viliborovih chemitraila. U stvari, vi sutra samo odlučujete o tome koju ćete maglu kupiti pod povoljnjim uvjetima. Želim vam puno sreće u ovom istinski zanimljivom prednovogodišnjem šopingu! 

Nema komentara:

Objavi komentar