Etika

Etika
Etika i politika

četvrtak, 14. kolovoza 2014.

Depresija

Da budem iskren, imam barem dva jaka razloga da o ovome nikada ne pišem.
Kao prvo, ovo je blog o etici i politici; a depresija nije ni etičko ni političko pitanje.
Kao drugo, ovaj put moram razodjenuti vlastitu dušu, a nisam sklon egzibicionizmu.
Pišem, zapravo, s tinjajućom nadom da će to ipak nešto nekome pomoći.
Smrt Robina Williamsa potaknula je ljude da kažu koju riječ i o depresiji. Jer Robin je jedna od tko zna koliko brojnih žrtava ove bolesti koju mnogi i ne smatraju bolešću (a mnogi je, katkad, vrlo pogrešno pripisuju gotovo pa svakome tko je tužan). Mnogi manje poznati od Robina završavaju kao i on - ubijajući se, ostavljajući iznenađenima mnoge koje su ih poznavali. Jer, predmnijeva se, Robin je bio komičar (malo preuska definicija njegovog talenta), pa mu je valjda i život bio ispunjen smijehom i radošću. A da ne komentiram neke znalce koji smatraju da je Robin mogao lako riješiti svoj problem.
Ja o depresiji ne pišem kao psihijatar ili psiholog, nego kao čovjek koji na svojoj koži dobro osjetio što ona znači.
Ne mogu reći kako sam je dobio. Depresija nije gripa, pa da se prenosi kihanjem ili rak pluća pa da je dobijete pušenjem. Depresiju ne dobivate zato što ste nešto pogrešno radili, ona vam se dogodi. Ja sam imao nekoliko okidača - previše rada (7 dana tjedno) s premalo uspjeha; povratak demona prošlosti za koje sam mislio da su zauvijek zakopani; moja unutarnja previranja. Nekada mislim da depresija čuči u svakom od nas, da samo čeka svoj trenutak. Ne znam, nemam objašnjenja (a nemaju ga ni puno pametniji od mene).
I onda me je počela drmati. Loše spavanje i ružni snovi. Neprestani umor, bezvoljnost, osjećaj nemoći. Pretjerana emotivna osjetljivost, gotovo da nisam mogao pogledati nijedan film ili čuti pjesmu a da se ne rasplačem. Nijedan dan nije prolazio bez plakanja. To me znalo uhvatiti doma, u šetnji, u uredu, u teretani, gdje god, nije to biralo ni vrijeme ni mjesto.
I samoubilačke misli. Ne samo misli, nego planovi.
Znam da sam jedne noći u Engleskoj - gdje sam bio na doktorskom studiju - bio jako jako blizu toga da uzmem već spremljene tablete za spavanje (da, prikupio sam jednu lijepu hrpicu lijekova). Plakao sam zbog toga i cijelu noć probdio uvjeravajući sebe da to ipak ne uradim (kao što vidite, nisam uradio). Mučio me strah ne toliko od samoubojstva, koliko od neuspješnog samoubojstva. Da me onda ne proglase ludim, stave pod nadzor i tako to.
Ljudi u takvim situacijama obično biraju između dvije opcije:
1. lijekovi;
2. alkohol i slične supstance.
Ja sam odabrao ono prvo. Robin je odabrao ono drugo.
I da odmah budem jasan, obojica smo odabrali pogrešno (zapravo, nismo mi ništa odabrali....).
Ne pomažu ni lijekovi ni cuga. Ne samo da ne pomažu, nego odmažu. Ja sam uzimao one za smirenje, uz one za spavanje. Naravno, i tablete za snižavanje tlaka (još stariji problem i još ih uzimam).
Pomoć takvih lijekova sliči na pomoć od alkohola. Isprva vas malo dignu. Pa vas spuste. Ja sam znao uz njih katkada uzeti i alkohol. I to vas digne. Pa vas bezočno tresne o zemlju.
Posao koji sam tada radio samo je pogoršavao stvari. Ne samo zbog previše posla i premalo rezultata. Nego i zbog toga što sam na poslu morao biti vedar, nasmijan, jak, sposoban, uzor mladima i starima i sve ono što mi je bilo teško poput čeličnog jarma. I bilo mi je zabranjeno uzimati alkohol, između ostalog.
Sada je puno drugačije. Ne, ovo nije klasična priča s naslovom Kako sam pobijedio depresiju u tri laka koraka. Nisam naivan, depresija se ne može pobijediti kao što se pobijedi gripa. Ali ju se može držati pod nadzorom, barem je takvo moje iskustvo. I, da, ja ne nudim recept za pobjedu nad depresijom. Kao što nema lijeka, nema ni recepta. Ono što je meni pomoglo, možda ne pomogne vama.
Kao prvo, pomogli su mi ljudi. Oni iz mog najbližeg okruženja koji su znali bolje što se sa mnom zapravo zbiva, počevši od moje supruge Bilo je dana kad naprosto nisam smio ostati sam sa sobom. Pa su oni ostali sa mnom. Njima sam otvoreno govorio i o demonima svoje prošlosti. O prebolnim demonima, boljelo je to i njih. Ali mi je nekako i to pomoglo, barem sam se suočio s tim demonima, nisam pustio da mi samo šapću na uho. Vama to ipak neću reći, previše je intimno. Usput, nadam se da riječ "demoni" ne shvaćate doslovno. Please.
Ljudi su jako ključni u cijeloj priči, ne smijete se boriti sami, to znam pouzdano. No, ne bilo kakvi ljudi. Oni koji vam dijele savjete tipa: "Depresija je izbor; izaberi radost i bit će ti lakše" ili oni koji vas kore što ste sebi dopustili takvu glupost opasni su za vas poput litre loše rakije. Izbjegavajte ih.
Kao drugo, počeo sam mijenjati svoj život. Išlo je to prilično radikalno - počevši od promjene posla. Što je značilo jako puno muke, ne samo financijske. Ipak, uspio sam u tome, sada radim posao od pet dana po osam sati. Imam dva slobodna dana tjedno i obavezno ih iskoristim za spavanje i opuštanje. Uglavnom, mislim da je promjena životnih okolnosti ključna. Što je Robin mogao uraditi? Ne znam, možda se trebao ostaviti glume. Ostaviti se posla u kojemu mora biti dobroćudni komičar, čak i kada mu se ruši svijet. Radikalno je to, izgubili bismo jednog velikog glumca. Ali bi ostao čovjek Robin. Meni je gubitak ranijeg posla bio čak i povod za pisanje jednog dosta satiričnog bloga.
Pomoglo mi je i bicikliranje. Bicikliranje s mojim prijateljima, ili samostalno (da, tad sam mogao ostajati sam sa svojim biciklom). Tjerao sam se ispočetka na to, čak sam gotovo dobio srčani udar zbog napora. Svejedno, koliko god bio potišten, nakon već pola sata bicikliranja meni je bilo nekako ljepše. Priroda, šetnje, trčanje, plivanje... da, plivanje mi je pomoglo kad sam još kao mladić imao teški period krize, nakon očeve smrti (nije moja depra od jučer). Nađite što vama pomaže. Alkohol vam neće pomoći (moja je sreća što se nikada nisam navukao na njega).
Pomaže mi i izbjegavanje svega što može izazvati negativne osjećaje. Ne volim se nervirati zbog nečeg bezveznog. Nećete me naći kako zdušno na nekom forumu branim svoj stav protiv nekog kretena - neka on nađe svog kretena, kažem sebi i uljudno zbrišem. Nisam se uvijek držao toga i onda bih se nakon takvih besplodnih rasprava osjećao samo gore. Izbjegavam gledanje utakmica i svega onoga na što ne mogu utjecati, a može me samo iznervirati. Jeste li vidjeli kako je Dinamo jadno odigrao zadnju tekmu? Ja nisam.
Ne znam što bih još naveo kao mogući izlaz. Ja ne mogu reći da sam sasvim izašao. Još mi katkada, možda prečesto, zatrebaju tablete za spavanje. Još ne mogu mirno odgledati filmove u kojima netko ubija sebe ili neprestano pati. Pa onda ni ne gledam. Ne kažem da trebate gledati samo komedije, ali gledajte, čitajte i slušajte samo ono što vas ne baca u još gori očaj.
Koliko vam u svemu tome mogu pomoći liječnici? Inače idem kod liječnika kad god imam zdravstvene probleme, ali sumnjam da suvremena medicina stvarno zna o čemu se ovdje radi i kako se s time nositi. Ni ja ovdje ne pokušavam reći da znam, bilo bi to jako nadmeno. U nekim jako teškim stanjima treba otići i do njih, rekao bih.
Preda mnom ostaje još dosta dug put. Pretpostavljam da će depresija biti uvijek nekako tu, ali da me ne mora baš nadvladati. U narednom periodu pokušavam smanjiti ili sasvim se otkačiti od lijekova za spavanje. Dobra vijest je da sam već izgurao deset dana bez njih i dosta se solidno naspavao. Vidjet ću kako će biti kad se vratim s odmora na posao, no čini mi se da će biti bolje nego prije.
I ne znam što bih vam više rekao. Možda bi pomoglo kad bismo bili spremni o takvim stvarima govoriti javno - i to, ako je moguće, više o iskustvima borbi koje ne završavaju poput Robina.
A vama koji o depresiji znate samo iz knjiga i Interneta, samo želim reći da vi možete biti od pomoći svojim prijateljima. Ipak se prethodno obavijestite o čemu se tu zapravo radi. Ukoliko je ovaj blog makar malo pomogao u tom smjeru, ja sam presretan.

Broj komentara: 17:

  1. Hrabro... nesebično... poučno... za one koji u tekstu prepoznaju sebe.
    Ludo... sebično... nestručno... za one koji u tekstu vide tebe.

    Hvala na ovome!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na komentaru, ne bih mogao smisliti bolji! :-)

      Izbriši
  2. sve je istinito što ste napisali i ja se tako ponekad osječam.

    OdgovoriIzbriši
  3. Interesantno kako ćovjek mora razodjenuti svoju dušu da bi ti ljudi vjerovali da ti stvarno znaš o čemu prićaš. Razmišljam o ovome članku već otkada si ga napisao i doslovno isprovociran ne mogu prestati razmišljati o svemu ovome pa eto da i ja do nekle "razodjenem" svoju dušu kao komentar.
    U čemu se mogu naviše složiti sa tobom je da je depresija nešto što čuči u svima nama.
    I ono što mislim zašto je Bog stvorio Evu je jedan od razloga baš zbog toga što je čovjek sam i postaje depresivan, nema sa kim podijeliti svoje misli ali što mislim da je još veći razlog i lijek je ustvari čuti nečije tuđe misli, stavove, ideje pa i probleme ali samo u smislu da želimo iz ljubavi čuti, sudjelovati i ako je potrebno stvarno pomoći.

    Ako već moram reći kao i ti da znam o čemu pričam tada ću reći da ti "demoni" kroz moj život su bili od 1-10 barem 8 da bi bilo previše ružno čitati a ja i da hocu nemam snage ono najružnije niti pomisliti a ne kamoli pisati. Prošao sam te faze samoubojstva i hvala Bogu. Od malena sam proučavao svoj život i analizirao sve svoja proživljavanja i postupke.
    Došao sam do zaključka da čovje ustvari mora živjeti za nekoga, da mora služiti nekome iz ljubavi. Činjenica je da dignuti ruku na sebe je najveća sebičnost gdje ste vi i samo vi koji patite i koji ste nesretni i nije vas briga za nikoga ili barem misliš može svijet i bez mene, snaći će se oni tko god da su. Čovjek mora imati u sebi gorivo koje ga tjera da živi. Ljudi zabriju u nekom smjeru i samo se usredotoče na sebe i kao što si spomenuo mnege stvari nam samo idu u susret kako bi smo upali u još već rupu depresije kao što su filmovi, pjesme itd.

    Ima oni koji vas i trebaju, ima onih zbog kojih trebate živjeti, nisu porodica jedini ti. Trebaju vas oni koje još niste niti upoznali jer ste sebični jer niste dozvolili sebi da saslusate njihov problem, njihovo razmišljanje a baš ti ljudi su ti koji će vam spasiti život. Ne samo da si nećete oduziti život već će te živjeti kao sretan čovjek.

    Ljudi jesu najčešće zli, sebični i izigrat će vas bezbroj puta ali ne odustajte tražiti one koji vas stvarno trebaju, jer ti koji vas trebaju vi njih trebate više nego oni vas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima duboke mudrosti u tome što kažete. Moramo se baviti i onima koji nas trebaju i ne biti stalno zadubljen u vlastite muke i probleme. Nije sve to tako jednostavno. Kao prvo, ne dođe depresija od toga što se bavimo sobom, ona dođe kako već dođe. Kao drugo, godinama se bavim raznim ljudima i njihovim sudbinama. S jedne strane mi je znalo jako pomoći to što bih i ja njima pomagao. Ali, s druge strane, jako me je znalo to sve i dodatno pritiskati. Nekada, naprosto, uza svu želju i ljubav, ne možete pomoći čovjeku u problemu, a suosjećate s nečijom boli. No, ipak, složio bih se s Vama da je bitno misliti na druge i raditi što možete za dobro drugih.

      Izbriši
  4. Pozdrav od VELIKOG REDA ILLUMINACIJE u jedinstvenu državu i širom svijeta, ovo je otvorena prilika da se pridružite bratstvu Iluminata gdje možete oporaviti svoje izgubljene snove, kao i gdje možete vidjeti svjetlo bogatstva i sreće bez ikakve krvne žrtve. I mi takođe plaćamo iznos od 650.000 USD da pozdravimo sve nove članove kada se pridruže bratstvu, a takođe i kuću po svom izboru i lokaciji sa investicijama, zajedno sa ovom prilikom u životu da budu slavni.

    PREDNOSTI DAJU SE NOVIM ČLANOVIMA KOJI SE PRIDRUŽUJU ILLUMINATI.
    1. Novčana nagrada od USD 650,000 USD.
    2. Novi uglađeni san CAR vredan USD $ 150,000 USD
    3. Kuća iz snova kupljena u zemlji po vašem izboru.
    Mesec dana sa pet najboljih na svetu.
    Lideri i pet najvažnijih slavnih ličnosti u svetu. Ako ste zainteresirani, molimo kontaktirajte prethodnu adresu e-pošte = greatilluminate99@gmail.com



    BILJEŠKA; ovo iluminatsko bratstvo kojem se možete pridružiti s bilo kojeg mjesta u svijetu Indija, Turska, Afrika, Sjedinjene Države, Malezija,
    Dubai, Kuvajt, Velika Britanija, Austrija, Njemačka, Evropa. Azija, Australija, itd.,


    Pozdrav TEMPLE ILLUMINATI SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE

    OdgovoriIzbriši
  5. PRIDRUŽITE ILLUMINATI BRODARSTVO ZA BOGATOST, FAME I SVE OKRUGLI USPJEH. PRIDRUŽITE SE DANAS I IMATE SVE VAŠE ŽELJE U ŽIVOTU. NO HUMAN SACRIFICE:

    OTVORENI FESTIVAL JE OVDJE PONOVNO! Pridružite se ILLUMINATI BROTHERHOOD-u danas za bogatstvo, slavu, moć i uspjeh. Svaki novi (novi) član (i) dobiva neporecivu nagradu od 2.000.000 američkih dolara pored ostalih materijalnih pogodnosti nakon pokretanja. Svrha gore navedene financijske nagrade je pomoći novom članu da se uklopi u klasu i status članova kluba. Novi član (i) također primaju $ 75000 američkih dolara kao mjesečnu plaću. Imajte na umu da što više odlazite u društvo, to će vam život postati bolji. Pridružite nam se danas i postanite bogati, slavni i uspješni. Za više informacija, kontaktirajte nas s detaljima prikazanim u nastavku. Kontaktirajte nas danas dok vas pripremamo za vašu inicijaciju.
    Dobro iskoristite ovu veliku priliku i imate sve svoje želje u životu.

    E-pošta: Williamroberhail666@gmail.com
    WhatsApp: +2348147766277
    Kontakt: +2348078351159

    OdgovoriIzbriši
  6. Ste poslovnež, politik, glasba, študent
    in hoče
    biti bogat, močan in znan v življenju
    potrebujejo moč
    za dosego svojih sanj lahko dosežete svoje
    sanje za a
    član Iluminatov. s tem si vse
    sanje in
    želje srca, ki jih je mogoče v celoti doseči, če
    Resnično si želim
    biti član velikih imen
    Razsvetlite torej
    se lahko obrnete (illumenatirichtemple@gmail.com)
    Države ............ ..... ............................. Država.
    ali
    pokličite gospodično Sarah in dodajte lahko še kaj na app +2348104857337 hvala

    OdgovoriIzbriši
  7. Pozdrav iz VELIKOG REDA ILUMINATA ujedinjenoj državi i cijelom svijetu, ovo je otvorena prilika da se pridružite bratstvu Iluminata gdje možete povratiti izgubljene snove, a također i gdje možete ugledati svjetlost bogatstva i sreće bez ikakve krvne žrtve. Takođe plaćamo iznos od 650.000 USD da pozdravimo sve nove članove koji se pridruže bratstvu, a takođe i kuću po njihovom izboru i lokaciji sa investicijama, zajedno sa ovom životnom prilikom da budu poznati.

    PREDNOSTI DANA NOVIM ČLANOVIMA KOJI SE PRIDRUŽUJU ILLUMINATI.
    1. Novčana nagrada od 650.000 USD.
    2. Novi automobil Sleek Dream procijenjen na 250.000 USD
    3. Kuća iz snova kupljena u zemlji po vašem izboru.
    Mjesec sastanka sa pet najboljih na svijetu. U Bohemian Grove Mjesečna uplata od 1.000.000 USD na vaš bankovni račun svakog mjeseca kao član
    Vođe i 5 najvažnijih slavnih na svijetu. Ako ste zainteresirani, obratite se prethodnoj e-mail adresi: greatilluminate99@gmail.com



    BILJEŠKA; ovo bratstvo Iluminata kojem se možete pridružiti s bilo kojeg mjesta na svijetu Indije, Turske, Afrike, Sjedinjenih Država, Malezije,
    Dubai, Kuvajt, Ujedinjeno Kraljevstvo, Austrija, Njemačka, Evropa. Azija, Australija itd.,


    Pozdrav TEMPLE ILLUMINATI SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE

    OdgovoriIzbriši
  8. Pozdrav !!! Ja sam Dennis Gleeson po imenu
    iz bratstva Iluminata. Jeste li zainteresirani da postanete član velikog bratstva Iluminata i postanete li bogati, poznati i moćni i zaštićeni od velikog bratstva Iluminata? A nakon inicijacije dobit ćete prve pogodnosti koje su 1.000.000 USD ako ste zainteresirani?
    E-adresa; illuminate146@gmail.com
    WhatsApp; +14423093338,+2348106777197

    OdgovoriIzbriši
  9. Pozdrav svima, moje ime je Luca Bellini iz Sjedinjenih Američkih Država

    Sjeverna Karolina dajem svjedočanstvo o tome kako sam se pridružio Iluminatima

    bratstvo, već toliko godina pokušavam se pridružiti ovoj organizaciji,

    Prevario me lažni agent u Južnoj Africi i Nigeriji. Bio sam dolje

    Nisam više mogao prehraniti sebe i obitelj i pokušao sam zaraditi nešto novca

    svakako, ali uzalud sam se bojao kontaktirati agenta Iluminata

    jer su mi pojeli novac, jednog sam dana naišao na poruku od nekoga

    svjedočeći zahvaljujući muškarcu po imenu ROBERT RICHARD što mu je pomogao

    pridružite se Bratstvu Iluminata, a zatim sam pogledao čovjekovu e-poštu i

    tamo napisan telefonski broj, bojala sam se kontaktirati s njim jer

    Nekoliko puta su me prevarili prevaranti koji su mi pojeli 500 000 i otišli

    daleko od novca, bila sam jako zbunjena pa sam odlučila kontaktirati

    osoba koja je primila svjedočenje, a ja sam ga nazvao i komunicirao

    s njim na telefonu prije nego što mi je počeo pričati vlastitu priču o

    kad mu se htio pridružiti, rekao mi je sve što treba učiniti, a onda sam izmislio svoje

    um i nazvao agenta zvanog ROBERT RICHARD i on mi je sve rekao

    i iniciran sam, iznenađujuće, imao sam prednost što sam novi

    član, ali ako ste zainteresirani za pridruživanje, pošaljite poruku LUCA BELLINI e-poštom (worldillluminatitemple666@gmail.com) ili Whatsapp +44 7451237910

    OdgovoriIzbriši
  10. Moje svedočenje o tome kako sam postao član Iluminata. Želim obavijestiti ljude koji se žele pridružiti velikim Iluminatima da znaju kako mi je veliki član Iluminata pomogao. Njegovo ime je Lord Morgan. Pomaže mi da vratim svoj život iz faze smrti. Otpušten nakon otprilike 5 godina i šest mjeseci. Nakon što ih je izdalo toliko pripadnika Iluminata. Tokom godina bio sam beznadan i finansijski na podu. No, jednog dana dok sam surfao internetom naišao sam na mjesto Velikog člana Iluminata, lorda Morgana, i rekao da ako ste član Velikih Iluminata, možete biti slavni, bogati i uspješni u životu. Odmah sam kontaktirao i sve sam mu objasnio, a on me preporučio i pomogao, a ja sam platio obrazac za registraciju članstva koji me je inicirao i bio sam iniciran u veliki novi svjetski poredak Iluminata. Nakon toga, dali su mi sve smjernice i rekli mi da će nakon pokretanja svi novi članovi biti nagrađeni novčanim iznosom od 1.000.000 USD. Uz pomoć lorda Morgana. Bio sam potpuno iniciran kao punopravni član Iluminata. Ako prije niste uspjeli s prijevarama ili tražite nekoga tko će vam pomoći da se pridružite, moj savjet je da isprobate lorda Morgana. To je vaša najbolja šansa da postanete ono što želite u budućem životu. Kontaktirajte ga putem e-pošte: Illuminatiofficial565@gmail.com ili WhatsApp +1 (202) 443-3754.

    OdgovoriIzbriši
  11. PRIDRUŽITE SE VELIKEM ILUMINATIJSKEMU HRAMU DENARJA IN MOČI
    OPOMBA: NI VKLJUČENO ŽRTVENJE ČLOVEKA IN SVETLOBITEV TUDI NE PROSI ZA REGISTRACIJO

    Na tempeljskega agenta se lahko obrnete prek WhatsAppa: +1 334-708-0560
    Ali ste poslovni moški ali ženska, politična, glasbena, želite biti bogati, slavni, močni v življenju, se danes pridružite kultu bratstva Iluminatov in si zagotovite takojšnjo bogato vsoto. 1 milijon dolarjev na teden in brezplačen dom. kjer koli se odločite za življenje na tem svetu in dobite tudi 100.000 ameriških dolarjev mesečno kot plačo ...

    .Če vas zanima, pokličite agenta +1 334-708-0560 ali na WhatsApp
    +1 334-708-0560) Če želite stopiti v stik z našimi partnerji, morate biti stari najmanj 25 let. Ne pridružite se, če ste študent.

    OdgovoriIzbriši
  12. UPOZORITE SE LAŽNIM LJUDIMA NA SOCIJALNIM MEDIJIMA
    NAPOMENA: NEMA UKLJUČIVANJA LJUDSKIH ŽRTAVA, ILI ILUMINATI TAKOĐER NE TRAŽE KOTIZACIJU

    Agentu hrama možete se obratiti putem WhatsAppa: +1 334-708-0560
    Jeste li poslovni čovjek ili žena, političar, glazbenik, želite li biti bogati, slavni, moćni u životu, pridružiti se kultu bratstva Iluminata danas i dobiti trenutnu bogatu svotu. Milijun dolara u tjedan dana i besplatan dom. gdje god odlučite živjeti na ovom svijetu i također primati 1000.000 američkih dolara mjesečno kao plaću ...

    .Ako ste zainteresirani, odmah nazovite agenta +1 334-708-0560 ili na whatsapp-u
    +1 334-708-0560) Morate imati najmanje 25 godina da biste mogli kontaktirati naše partnere. Ne pridružujte se ako ste student.

    OdgovoriIzbriši
  13. DOBRO DOŠLI U ORGANIZACIJU BRATSTVA ILUMINATA.
    Vjerujem da svi imamo san, san da postanemo nešto veliko u životu, toliko ljudi danas umire a da nisu ostvarili svoje snove. Neki od nas su predodređeni da postanu ili postanu predsjednici naših raznih zemalja. jedan od najvećih svjetskih glazbenika, nogometaša, političara, poslovnih ljudi, komičara ili biti pomagač drugim ljudima u potrebi Pažnja; novoprimljeni članovi imaju pravo na velike pogodnosti i nagrade. Nema ljudskih žrtava. Ako ste stvarno zainteresirani za pridruživanje iluminatima, kontaktirajte nas danas za više informacija WhatsApp:+1(573)982-0773
    E-pošta: illuminatilight676@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  14. oficiële Illuminati Brotherhood-boodschap aan de wereld. Als je een zakenman of vrouw, artiest, politicus, predikant, student, muzikant bent om rijk, beroemd, machtig te worden en in welke omstandigheid je ook bevindt, sluit je dan vandaag nog aan bij de Illuminati-broeders-broeders jedr. lid wordt en enorme hoeveelheid geld en gratis huis waar ter wereld je ook wilt wonen, en zelfs 10 miljoen verdienen om een ​​bedrijf te starten.

    VOORDELEN VOOR NIEUWE LEDEN DIE ZICH AANSLUITEN OP ILLUMINATI.

    1. Geldprijs van $ 100.000.000

    2. Een strakke nieuwe droomauto ter waarde van $ 500.000,00

    3. Droomhuis gekocht in het land van uw keuze

    4. VIP usluga op alle luchthavens ter wereld.


    Neem bij interesse nu contact op met de vertegenwoordiger of bel hem op WhatsApp. +1 (757) 354-3107
    + Je moet minimalno 25 jaar oud zijn om contact op te nemen met onze partners als je een student bentE-mail: litisociatyorder2013@gmail.com

    OdgovoriIzbriši